شورای اسلامی روستای مند(دوره چهارم)

وبلاگ رسمی شورای اسلامی روستای مند - گناباد

شورای اسلامی روستای مند(دوره چهارم)

وبلاگ رسمی شورای اسلامی روستای مند - گناباد

شورای اسلامی روستای مند(دوره چهارم)
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶ ب.ظ

خبر 29

روستای مند زیر تیغ مشکلات


خبرنگاران مجله  باران کویر در جمع مسولین روستای مند حاضر شدند

در نشست خبری دهیاری مند مطرح شد: روستای مند زیر تیغ مشکلات 
نوریان رییس شورای اسلامی روستای مند در جمع خبرنگاران مجله باران کویر گفت: روستای مند دارای 550 خانوار و  1950 نفر جمعیت می باشد.شغل مردم قبلا فخاری بوده که به خاطر تعطیلی کوره ها از ناحیه مسئولین وقت بواسطه مسایل زیست محیطی به شغل  کامیون داری  روی آوردند و با توجه به رکود فعلی جامعه و نبود کار از لحاظ معاش در مضیقه هستند.طرح هادی وعمرانی مند جزء روستاهای پیشتاز بوده ودر سال 90صرفا خیابان ورودی روستا (خیابان شهید دانشفر) روکش اسفالت و پیاده رو سازی  شده  و این تنها کار انجام گرفته در طرح هادی روستا بوده و از آن به بعد عملا طرح هادی مند بواسطه  عدم جذب اعتبار دولتی متوقف گردیده است.تمام  کارهای عمرانی  صورت گرفته از آن تاریخ به بعد با استفاده از مشارکت مردمی و درآمد ناچیز دولتی که بر اساس مالیات بر ارزش افزوده واریزی برای همه دهیاری ها بر اساس سرانه جمعیت در این روستا انجام گردیده که سهم مشارکت مردمی افزون بر 500 میلیون تومان است .

وی افزود: در بحث توزیع قیر رایگان سال گذشته که توسط نماینده محترم شهرستان جذب شده بود ناعدالتی های محسوسی در تعیین سهمیه انجام گرفته است.با توصیه بخشداری و بنیاد مسکن 10 روستا بالاجبار با شهرداری بیدخت بعنوان پیمانکار قرارداد میبندن و بخاطر کم کاری و سهل  انگاری شهرداری بیدخت از جذب قیر جا میماند. سوال بنده اینست که چرا مسئولین شهرستان بعد از این اتفاق همان قیر جذب شده را بطور مساوات بین همه روستاها و عادلانه توزیع نکردن. ویا اینکه روستاهایی که همچون مند از جذب قیر جا ماندن چطور کاملا آسفالت گردیدن.ما از آسفالت روستاهای همجوارمان خوشحال هستیم  ولی این دوگانه ای در برخورد ها باعث ناراحتی مردم مند گردیده است. پس از این اتفاقات و بخاطر آرام کردن جو ایجاد شده در مند  مجبور شدیم باشرکت اقایان سلیمانی قرارداد ببندیم و قسمت هایی از مند رو آسفالت کنیم که الان حدود دویست میلیون تومان به این شرکت بدهی داریم. علاوه بر ان فعلاحدود سی هزار متر مربع کوچه وخیابان بدون آسفالت داریم که باعث نارضایتی مردم از دهیاری وشورا شده است.
وی با بیان این که مند مهد سفال ایران است اذعان کرد: سفال مند متاسفانه در معرض نابودی قرار گرفته و حمایتهای  مسئولین همچون همیشه کاغذی ، رسانه ای ولفظی بوده وحمایت واقعی انجام نمی شود. در حال حاضر کمتر از ده کارگاه سفال گری مشغول فعالیت داریم وبقیه تعطیل شده اند. اگر حمایت واقعی از سفال و سفالگر  صورت گیرد جوانان بیشتری جذب این حرفه خواهند گشت. هم اکنون در ایام سفر های نوروزی صدها نفر روزانه از کارگاههای موجود بازدید میکنند . بنابراین بحث سفال  بعنوان جاذبه گردشگری و صنعت نو ظهورجدی است .ایجاد نمایشگاه دائمی، دهکده سفال برای تجمیع سفالگران، تلاش در جهت ایجاد رشته سفال در دانشگاهها، حمایت واقعی از سفالگران حال حاضر و ... در این زمینه ضروری ست.
وی ادامه داد:  در مقوله ورزش مهمترین مسئله راه اندازی استخر گدام است. و همانطور که می دانید این استخر با سابقه ای چندین ساله، اصلی ترین استخر شهرستان بوده وهمه گنابادیها و تمام کسانی که با گنابادی ها مراوده داشتند از این استخر قدیمی خاطره دارند.متاسفانه به لحاظ سوء مدیریت برخی از مدیران گذشته این استخر  تعطیل شده است. استخر گدام  در اداره ثبت اسناد سابقه ثبتی دارد بطوریکه در اسناد رسمی مظهر قنات دلویی حوض گدام ذکر شده است. از مزیت هایی بارز ان میتوان به عدم نیاز به ضد عفونی بخاطر آب روان درآن، محیط بکر وقدیمی محل، عدم مراجعه بیست هزار جمعیت پیرامون آن به داخل شهر و خطرات ناشی از آن ، کم هزینه بودن آن برای قشر آسیب پذیر روستایی اشاره کردکه امیدواریم  این آرزوی دیرینه جوانان منطقه با عنایت مسئولین محترم شهرستان  برای فصل تابستان آینده مرمت و بازگشایی گردد.
 جوانان با همت مندی به ورزش اهمیت خاصی میدهند بطوریکه هم اکنون زورخانه حضرت ابوالفضل مند یکی از فعالترین زورخانه های شهرستان میباشد.همچنین در رشته های فوتبال ،فوتسال  ، والیبال تنیس روی میز و ...(آقایان و هم بانوان ) در قالب  باشگاه فرهنگی  ورزشی نصر مشغول فعالیت می باشند .نبود سوله و ورزشگاه یکی از اصلی ترین مشکلات ورزشکاران مندی ست.حتی اندک امکانات مهیا شده در زمین ورزشی نیز توسط خود این عزیزان انجام شده و اداره ورزش و جوانان هیچ گونه کمکی به این عزیزان نداشته است.
وی در پایان گفت: دربحث فرهنگی  وجود 4 کانون فرهنگی فعال در روستا توانسته جایگاه ویژه ای در بین جوانان داشته باشد. در بحث کتابخوانی با مشارکت اقای دکتر افضلیان و فریختگان روستا چندین هزار جلد کتاب به کتابخانه روستا هدیه شده ولی متاسفانه  فاقد 
ساختمان هست و  فعلا از گوشه ساختمان پایگاه برای کتابخانه استفاده می شود . با توجه به اهدا زمین سیصد متری توسط خیر بزرگوار حاج آقای شریفی برای ساخت کتابخانه نیاز به مساعدت و همکاری مسئولین داریم.از دیگر اقدامات شورا و دهیاری در بحث فرهنگی  ساخت خانه عالم می باشد که این روزها در دست اقدام است و اتمام آن نیز حمایت مسئولین را می طلبد.
درپایان مصطفی یوسفی دهیار روستای مند اظهار داشت: من از سال 90در دو دوره شورا دهیار بوده ام به دلیل کمبود اعتبار آنگونه که شاید و باید کاری  در روستا صورت نگرفته، حتی برای افتتاح دهیاری در عرض چهار ماه شبانه روزی تلاش میکردیم و باکمک اهالی و بخشداری خوشبختانه تکمیل شد.
در بازگشایی خیابان کشاورز یکی از مالکین چراغ اول را روشن نمود و با تعریض منزل خود در کوتاهترین زمان ممکن این خیابان بازگشایی گردید.وی با بیان اینکه مردم روستای مند در اکثر کارهای عام المنفعه  از جمله احداث فرودگاه، مصلی، میادین شهر ، جمع آوری نخاله های بنایی سطح شهر و برخی از مساجد همیشه پیشقدم بوده اند، گفت: همکاری دو طرفه باید باشد و ما هم نیاز به حمایت و توجه بیشتر مسئولین شهرستان در بحث رفع مشکلات روستا هستیم.
 وی اذعان کرد: من تنها دهیاری بودم که دو دوره برنامه چهار ساله تنظیم و تحویل شورا داده ام و به همین لحاظ در دو 
سال دهیار نمونه شده ام. در سال  جاری با توجه به بازگشایی خیابان های روستا ، جدول گذاری،جابجایی تاسیسات و زیر سازی و آسفالت بعضی از کوچه ها هم اکنون چهارصد هفتاد میلیون تومان  مقروض هستیم و خوشبختانه آقای رضایی بخشدار محترم پیگیر هستند تا بودجه  آن تامین گردد.
مصطفی یوسفی در پایان گفت: متاسفانه دهیاری مند درامد پایدار ندارد زیرا در حصار روستاهای مجاور قرار گرفته و هیچ گونه اراضی دولتی در حاشیه آن وجود ندارد تابتواند از فروش آن تحصیل درامد کند در صورتیکه روستاهای مجاوراز این نعمت برخوردار هستند.

۹۶/۰۱/۱۰
مرتضی نوریان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی